Otsikko
Mistä nimi Bricella tulee?

Kysytty

Mistä nimi Bricella tulee?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt nimelle Bricella osumia ulkomaisista nimitietokannoista. Nimi voisi olla nimen Bryce muunnos. Leslien ja Goslingin etunimisanakirjan mukaan nimen Bryce vanha kirjoitusmuoto on Brice, josta on voitu tehdä femiinisempi muunnos Bricella. Brice on alun perin kelttiläinen nimi, jonka alkuperä on Leslien ja Goslingin mukaan epäselvä.

Bricella voisi olla myös nimen Briella erilainen kirjoitusasu. Briella on lyhennetty versio nimestä Gabriella. Gabriella taas on alun perin hepreankielisen miehen nimen Gabriel femiinimuoto. Hepreaksi Gabriel tarkoittaa "Jumala on voimani" tai "Jumalan taistelija".

Lähteet
Leslie ja Gosling 1987. Dictionary of first names.
Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja.
https://www.behindthename.com/name/briella

2 ääntä

Kommentit

Näin kertoo Bricesta sivusto Behind the name: From the name Bricius, which was probably a Latinized form of a Gaulish name meaning "speckled". This was the name of a 5th-century saint, a disciple of Saint Martin of Tours.