Mistä nettipalvelusta löytyisi (ilmaiseksi) vanhaa suomalaista musiikkia jonka saisi ladata tietokoneelle? Spotify,Youtube,Deezer sms.eivät vakuuttaneet

Kysytty

Mistä nettipalvelusta löytyisi (ilmaiseksi) vanhaa suomalaista musiikkia jonka saisi ladata tietokoneelle?
Spotify,Youtube,Deezer sms.eivät vakuuttaneet

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasto tarjoaa ilmaisen, sähköisen musiikkipalvelun Naxos Music Libraryn, josta löytyy jonkin verran suomalaista perinnemusiikkia ja suomalaista klassista musiikkia. Naxoksen kautta musiikkia pystyy kuuntelemaan vain kyseisessä palvelussa, eikä musiikkia voi ladata omalle koneelle.

Raita-palvelusta löytyy tekijänoikeusvapaita kotimaisia äänitteitä, joita voi ladata ilmaiseksi omalle koneelle. Raita sisältää suomalaisia äänitteitä 1900-luvun alusta. Tässä linkki Raita-palveluun: http://www.doria.fi/raita

Suomen kirjastojen kokoelmista löytyy fyysisinä kappaleina valtavasti erilaisia vanhoja suomalaisia äänitteitä. Tarvitset vain kirjastokortin lainaamista varten. Kirjaston äänitteitä saa kopioida omaan käyttöön.