Mistä näkee mitä aineistoja kuten pelejä on "tilattu"?

Kysytty

Mistä näkee mitä aineistoja kuten pelejä on "tilattu"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirkes-kirjastossa voi rajata hakua valitsemalla aineistotyypiksi vaikkapa "peli" ja järjestää hakutulokset "viimeksi lisätty"-järjestykseen, jolloin ne pelit jotka on lisätty järjestelmään viimeksi näkyvät ensin. Tähän voi myös valita haluaako tarkasti "lautapelit" tai "tietokonepelit". Tässä tilassa näkee aineiston kohdalla "tilattu"-merkinnän jos ne ovat tilattu ja eivät vielä ole saapuneet. Vaikka pelit ovat tällä tavalla rajattuna, tilattuja pelejä voi löytyä saatavana-olevien pelien jälkeen, sen takia että pelit saapuvat kirjastoon eri aikoihin ja pelit jotka ovat lisätty aiemmin järjestelmään voivat saapua myöhemmin. Täältä löytyy tällä tavalla rajatut pelit - (ei hakusanaa) | Hakutulokset | Kirkes-kirjastot (finna.fi)

Kun hakutuloksia on näkymässä 100 voi vielä käyttää CTRL + F-toimintoa ja hakea sanaa "tilattu" jolloin selain hakee kaikki kohdat jossa tämä sana ilmestyy. Yllä olevalla sivustolla huomaa tällä tavalla että eniten tilattuja pelejä näkyy sivun alussa, mutta että niitä myös on sivun keskellä ja pari yksittäisiä sivun lopussa. Myöhemmillä sivuilla olevat osumat voivat viitata semmoisiin peleihin, joita jossakin kirjastossa jo on mutta on haluttu tilata lisää tai on tarvittu korvata.

Jos haluaa tietää ihan tuoreesta aineistosta mitä on tilattu niin voi lisäksi rajata julkaisuvuodeksi 2023 - (ei hakusanaa) | Hakutulokset | Kirkes-kirjastot (finna.fi)