Mistä materiaalista on valmistettu ensimmäiset Rummikub-pelin laatat? (Israel)

Kysytty

Mistä materiaalista on valmistettu ensimmäiset Rummikub-pelin laatat? (Israel)

Vastaus

Vastattu

Pelaava kollegani auttoi tässä: Ilmeisesti ihan puusta oli tehty nuo ensinmäiset Rummikub pelin palaset. Lähde tähän oli tuon Rummikubin virallinen facebook sivusto: sieltä tietoja osiosta löytyi kohdasta tarina (Our story) seuraava kappale:

"The game has a rich heritage dating back over 70 years ago, when inventor, Ephraim Hertzano, handmade each Rummikub® tile set out of wood in his back garden. He started off by selling the sets door-to-door for many years until eventually licensing the game to other countries."