Mistä löytyy sanat lauluun Theel, Henry: Valkoinen lumme?

Kysytty

Mistä löytyy sanat lauluun Theel, Henry: Valkoinen lumme?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimme kaikista käytössämme olevista musiikkitietokannoista (Viola, Fono ja kirjaston aineistotietokannat) sekä internetistä, mutta emme löytäneet kyseisen laulun sanoja. Fonosta löytyi jonkun verran tietoja laulusta:

Laulu tunnetaan kahdella eri nimellä: "Pieni valkolumme" tai "Valkoinen lumme". Kappale alkaa säkeillä "Metsälammen pinnalla uinuu lumme niin valkoinen...".

Laulu on Usko Kempin sanoittama ja säveltämä. Vanhoissa levytyksissä laulun tekijäksi on merkitty Kempin salanimi F. Voitto.

Lähde:
http://www.fono.fi/

0 ääntä

Kommentit

Kappaleen levyttäjän Henry Theelin salanimi, Heikki Hovi, löytyy myös kappaleen tiedoista.