Mistä löytyisi vanha runo "Rajanlapsen rukous"? Runo on ilmeisesti ollut vanhassa kansakoulun lukukirjassa.

Kysytty

Mistä löytyisi vanha runo "Rajanlapsen rukous"?
Runo on ilmeisesti ollut vanhassa kansakoulun lukukirjassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan tuolla nimellä ei runoa löytynyt, mutta voisiko kyse olla jommasta kummasta seuraavista:
Saima Harmaja : "Rajalla" (löytyy mm. kirjoista "Tämän runon haluaisin kuulla 1-2")
tai
Arvi Kivimaa : "Rajan lapsi" (Löytyy teoksista "Runo on vapaa" ja "Sotatalvi")