Otsikko
Mistä löytyisi Suomen historian aikajana?

Kysytty

Mistä löytyisi Suomen historian aikajana? Aikajanana, eikä kronologisena luettelona kuten esim. wikipediassa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_historian_aikajana
Eli samat tiedot, mutta aikajanalle laitettuna.

Vastaus

Vastattu

Muistelen nähneeni Museokaupassa historian aikajana viivoittimen. Tosin se taisi olla joko taidehistorian tai Euroopan historian aikajana.

Wikipedian luettelo on kyllä kattava. Ehkä sen avulla voisi piirtää oman aikajanan?

4 ääntä

Kommentit

Eli mistään kirjasta, eikä netistä löydy näin perusasiaa, kuin Suomen historian aikajanaa? Jokaisen pitää siis piirtää sellainen itse, kuten aikoinaan koulussa historian tunneilla?

Janalle mahtuu joka tapauksessa vain pieni osa tapahtumista, joten janan piirtäjä joutuu tekemään valintoja. Jokainen janan piirtäjä tekee omat valintansa, myöskin historian tutkijat piirtäisivät janoja jotka ovat keskenään hyvin erilaisia. Vaikka löytäisit janan jostain lähteestä, saattaisit olla tyytymätön siihen mitä valintoja sen piirtäjä on tehnyt. Saat juuri sinulle mieleisen janan piirtämällä sen itse.