Otsikko
Mistä löytyisi ohjeet kuvan mukaisten pannunalusten tekemiseksi? Sen tiedän että ne on tehty spriaalille kierretystä rautalangasta ja ne on kierretty yhteen…

Kysytty

Mistä löytyisi ohjeet kuvan mukaisten pannunalusten tekemiseksi? Sen tiedän että ne on tehty spriaalille kierretystä rautalangasta ja ne on kierretty yhteen. Mutta missä järjestyksessä ne pitäisi kiertää toisiinsa kiinni ja tarvitseeko mitään alustaa mihin ne kiinnittää teon ajaksi? Aiemmin oli myös samalla tekniikalla tehtyjä mattoja rappusten edessä omakotitaloissa ja tarkoitus olisi tehdä uusi samanlainen.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Tässä muutama kirja Helmet-kokoelmista, joista saattaisi olla apua. Voit varata kirjoja Helmet-verkkokirjastossa (https://www.helmet.fi/fi-FI) ja noutaa  omasta lähikirjastosasi.

Pannunalunen / mallit, työvaihekuvat ja tekstit: Susanna Uusitalo ; valokuvat valmiista pannunalusista: Ritva Tuomi. - Moreeni, 2016

Metallitöitä kotikonstein : sisustus, valaistus, kattaus, säilytysratkaisut / teksti ja valokuvat: Laura Putnam. - Kustannus-Mäkelä, 2017

Metalliaskartelutyöt : 20 ohjetta tyylikkäisiin käyttö- ja koriste-esineisiin / Lisa Brown. - Mäkelä, 2008

Metallipunonta / Mary Maguire. - Atena, 2004

Wirework : 25 designs for decorative and practical wirework projects that are easy to make at home / Mary Maguire. - Lorenz Books, cop. 2013 [New ed.]

New crafts wirework / Mary Maguire. - Lorenz books, 1996