Mistä löytöisin aineistoa koulukuraattorin työn historiasta, tästä päivasta?

Kysytty

Mistä löytöisin aineistoa koulukuraattorin työn historiasta, tästä päivasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koulukuraattorin työhön ja oppilashuoltoon (koulukuraattorin työ sisältyy useinmiten oppilashuolto käsitteeseen, psykososiaalinen oppilashuolto ) liittyvää aineistoa löydät varmaankin seuraavista teoksista: Koulukuraattori arkityössään, Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus, 1999. Jauhiainen, Arto, Koulu, oppilaiden huolto ja hyvinvointivaltio Suomen oppivelvollisuuskoulun oppilashuollon ja sen asiantuntijajärjestelmien muotoutuminen1800-luvun lopulta 1990-luvulle, Turun Yliopisto, 1993. Kääriäinen, Hillevi, Tutkiva ja muuttuva koulu, WSOY, 1996. Lahti, Pirkko. Minne koulu on menossa, Tammi, 1989. Laaksonen, Pirjo, Oppilasko ongelma? oppilashuolto koulun systeemeissä.
Mannerheimin lastensuojeluliitto, 1989. Lipiäinen, Toivo, Oppilashuolto ja erityisesti kolukuraattorin rooli.
Turun Yliopisto, 1977. Näiden kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Plussa-aineistohausta (Helsingin, Vantaan ja Espoon aineistotietokanta) http://www.libplussa.fi/ . Plussasta voit myös etsiä lisää aineistoa esim. seuraavilla hakusanoilla oppilashuolto, koulukasvatus.
Mikäli jonkun muun kaupungin kirjasto on sinua lähempänä löydät kirjastojen www-sivut ja aineistotietokannat seuraavasta osoitteesta: http://mainio.kirjastot.fi/aloitus.asp .