Mistä löytäisin tietoa Varsinais-Suomen elinkeinoista ja työllisyydestä? Mielellään sekä tarkkoina tilastoina että yleisluontoisina kuvauksina.

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Varsinais-Suomen elinkeinoista ja työllisyydestä? Mielellään sekä tarkkoina tilastoina että yleisluontoisina kuvauksina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Tuusulan kirjastoista ei löydy yksittäistä kirjaa tästä aiheesta. Lähimmäs tätä aihetta pääsee ehkä kirja nimeltä Suomen talouselämän rakenne ja kehitys. Tämä kirja löytyy Järvenpään kirjastosta ja voidaan tilata sinulle tänne Tuusulaan. Koska kirja ei ole nyt täällä paikalla, en pysty suoraan sanomaan, käsitelläänkö siinä Suomea kokonaisuutena vai maakunnittain eriteltynä.

Internetistä löytynee helpommin ajantasaista tietoa aiheesta.
Kannattaa katsoa esim. Varsinais-Suomen elinkeino,- liikenne- ja ympäristökeskuksen sivut osoitteessa http://www.ely-keskus.fi/fi/elykeskukset/varsinaissuomenely/Sivut/defau…

Turun kaupungin nettisivuilta www.turku.fi löytyy hyviä linkkejä kohdasta "Työ ja elinkeinot". Esim. "Elinkeinot ja yrityspalvelut" -linkki vie Turun seudun kehittämiskeskuksen sivuille. "Työ ja elinkeinot" -sivulta löytyy myös verkkolehti Turku Varsinais-Suomi Business & Lifestyle, johon kannattaa tutustua. Myös Varsinais-Suomen liiton sivuilta www.varsinais-suomi.fi saattaa löytyä kiinnostavaa tietoa.

Varsinais-Suomen aluetta käsitteleviä kirjoja ja raportteja löytyy paremmin sen alueen kirjastoista. Voimme tilata sieltä kirjoja kaukolainaksi (maksu 6 € / laina) tänne Tuusulaan. Jos haluat tätä aihetta käsitteleviä kirjoja kaukolainaan, tulethan kirjastoon tekemään kaukolainapyynnön.