Mistä löytäisin tietoa lentokoneonnettomuudesta vuonna 1985 Siilinjärvellä, jossa kuoli 2 ihmistä ? Kyse oli Vinha-turbo -mallisen pienkoneen koelennosta!

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa lentokoneonnettomuudesta vuonna 1985 Siilinjärvellä, jossa kuoli 2 ihmistä ? Kyse oli Vinha-turbo -mallisen pienkoneen koelennosta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Jaakko Hyvönen: Kohtalokkaat lennot 1945-1988 (Kangasala : AR-kustannus, 1995) s. 169-171 kerrotaan lento-onnettomuudesta Kuorevedellä,
jossa Suomen ainoa Turbo-vinha syöksyi koelennolla Eväjärveen 24.4.1985. Lento-onnettomuudessa kuoli 2 henkilöä, joiden nimet mainitaan artikkelissa. Voisiko tämä olla tarkoittamasi lento-onnettomuus, paikkakunta ei vain ole Siilinjärvi.
Myös teoksessa Vuosi 85 (Hki : KG Bertmak Kustannus, 1985) s. 97 on lyhyt artikkeli samasta onnettomuudesta.

Kysy kirjoja lähimmästä kirjastostasi. Pääkaupunkiseudun saatavuustilanteen näet Plussa-tietokannasta http://www.lib.hel.fi/plussa/

0 ääntä

Kommentit

Vuoden 2022 ilmailukirjaksi valittiin Ari Jussilan kirjoittama kirja "Paveli - Koelentäjä Paavo Janhunen", joka kertoo mainitussa lento-onnettomuudessa kuolleen lentäjän tarinan.