Otsikko
Mistä löytäisin tietoa kahdesta keskisuomalaisesta merkkihenkilöstä, felix ojasesta (kuvataiteilija) ja wäinö wahlgrenista (karjalan puvun perustaja) olen…

Kysytty

mistä löytäisin tietoa kahdesta keskisuomalaisesta merkkihenkilöstä, felix ojasesta (kuvataiteilija) ja wäinö wahlgrenista (karjalan puvun perustaja) olen kolunnut museoiden infot ja maakunta-arkistot mutta kukaan ei osaa auttaa minua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoja kuvataiteilija Feliks Ojasesta on seuraavissa julkaisuissa:

* Kuvataiteilijat 1986. S. 320
Sijainti: Jyväskylän kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto

* Kotilainen,Simo
Felis Ojanen - Tourujoen maalari.
Tutkielma ; Jyväskylän yliopisto. Taidehistoria
Jyväskylä, 1992
Sijainti: Jyväskylän yliopiston kirjasto

* Jylhä, Rakel, Taiteilija ja hänen jokensa
Kajastus 1969 : 3 siv. 18-20
sijainti: Jyväskylän yliopiston kirjasto

* Sorjonen, Kyösti, Kaupungin taideteokset kertovat.
Jyväskylä ; Jyväskylän kaupungin tiedotuslehti 1978: 6 s.2
sijainti: Jyväskylän kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto

* Hänninen, Hilpi, Jyväskylän taiteilijat kyltti- ja koristemaalareina
Jyväskylä : Jyväskylän kaupungin tiedotuslehti 1987:3 s.11-13

Sanomalehtiartikkeleita:
* Taiteilija Felix Ojanen kuollut. Ksml 11.2.1970
* Tourujoen maalari Felix Ojanen Keski-Suomen iltalehti 11.2.1970
lehdet ovat mikrofilmeinä/sidottuina vuosikertoina Jyväskylän kaupunginkirjastossa ja mikrofilmeinä
Jyväskylän yliopiston kirjastossa
Tietoja Wäinö Wahlgrenista (Karjalan puvun perustajasta):

* Karpio, Heli, Hyvä Jyväskylä! 50 seudun menestyvintä ja innovatiivisinta yritystä. 1999
s. 84-85
Sijainti Jyväskylän kaupunginkirjasto, Jyväskylän yliopiston kirjasto

* Keski-Suomi yrittää. KJG 1978. s 104.
Sijainti: Jyväskylän kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto

* lehtileikkeita Keskisuomalaisesta
- Jyväskylän ydinkeskustassa valmistuu 70 000 pukua vuodessa. 5.1.1995
- Karjalan Puvusta tuli selviytyjä. 28.11.1998
- Pukuvalmistaja pitää kiini konkareistaan. 12.12.1998
Sijainti: Jyväskylän kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto