Mistä löytäisin tietoa Anna-Leena Härkösen lapsuudesta sekä hänen kirjailia uransa alkuvaiheista ?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Anna-Leena Härkösen lapsuudesta sekä hänen kirjailia uransa alkuvaiheista ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aikaisempia kysymyksiä ja vastauksia Anna-Leena Härkösen henkilöhistoriasta kertovasta kirjallisuudesta löytyy Kysy kirjastonhoitaja -palvelun arkistosta, johon pääsee palvelun etusivulta kohdasta "vastausten arkisto". Suora osoite arkistosivulle on: http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx

Kirjoita "etsi arkistosta" -kohtaan hakusanaksi Härkönen, Anna-Leena. Hyvä lista Anna-Leena Härkösestä kertovista kirjoista ja lehtiartikkeleista löytyy esim. arkiston sivulta http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/kysymys.aspx?questionID=ac00…

Oman kirjastosi tietokannasta asiasanalla Härkönen, Anna-Leena löytyvät mm. kirjat: Kotimaisia nykykertojia 1-2 (2003); Saaristo Helena: Suomalaisia nykykertojia (1987); Suomalaisia kirjailijoita 1500-luvulta nykypäiviin (1994); Tarkka Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita (2000) sekä Tulusto Esko: Elämää Suomessa: henkilögalleria (1990). Näistä kirjoista löydät tietoa Anna-Leena Härkösen uran alkuvaiheista. Hänen lapsuudestaan kerrotaan erityisesti Esko Tuluston kirjassa.

Anna-Leena Härkösestä on kirjoitettu paljon lehtiartikkeleita. Henkilökuva Härkösestä löytyy esim. Suomen kuvalehdestä vuodelta 1998 numerosta 33 (Lindstedt, Risto: Anna-Leena Härkönen : kirjailija). Uran alkuvaiheista kertoo artikkeli "Palavan rakkauden jälkeen, vieläkö olet sama tyttö, Mirri?" Me naiset -lehdessä 1984 ; 1.

Lisää lehtiartikkeleita löydät Aleksi-tietokannasta, jota voit käyttää kirjaston koneilla. Käytä hakusanana tuolloinkin kirjailijan nimeä.