Mistä löytäisin tiedon siitä, kuinka moni ammattikorkeakoulu Suomessa on tällä hetkellä osakeyhtiön ylläpitämä?

Kysytty

Mistä löytäisin tiedon siitä, kuinka moni ammattikorkeakoulu Suomessa on tällä hetkellä osakeyhtiön ylläpitämä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ammattikorkeakoulujen Rehtorineuvosto Arenen (http://www.arene.fi/ ) mukaan Opetusministeriön alaisista ammattikorkeakouluista kuntaenemmistöisiä osakeyhtiöpohjaisia on 6 ja yksityisomisteisia osakeyhtiöiden ylläpitämiä on 4 ammattikorkeakoulua.