Mistä löytäisin parhaiten tietoa William Shakespearesta...kaikki mahdollinen tieto kelpaa...

Kysytty

Mistä löytäisin parhaiten tietoa William Shakespearesta...kaikki mahdollinen tieto kelpaa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

W.Shakespearesta löytää suomenkielistä tietoa pääkaupunkiseudun kirjastoista ainakin teoksesta Eurooppa elää 2 sekä lähikirjaston tietosanakirjoista, joiden artikkeleihin kannattaa varmasti tutustua. Esim. Otavan Suuressa Ensyklopediassa (tarkista sarjan sijainti osoitteesta www.lib.hel.fi/plussa) on osassa 8 hyvä artikkeli W.S.:stä, joka esittelee myös hänen tuotantonsa. Myös ajallisesta järjestyksestä saa lisätietoja, vaikkakin artikkelissa todetaan, ettei eri teosten tarkkaa valmistumisaikaa tunneta. Kirjastojen tietosankirjat eivät yleensä ole lainattavissa, mutta maksullisia valokopioita voi ottaa kirjastossa. Muunkielisiä kirjoja: Jonsson, Besök William Shakespeare ; O'Connor, William Shakespeare - a Life ; Levi, The life and times of William shakespeare. Esim. Helsingin pääkirjastossa voit tutustua seuraaviin lehtinumeroihin, joista voi ottaa valokopioita: Nuori Voima 1998, numero 2, Niin & Näin 1997:4, Nuori Voima 1997:6 sekä 1996:3, Teatteri 1996:2.