Mistä löytäisin määritelmät käsitteille - aluerakenne - yhdyskuntarakenne? Erilaista tietoa molemmista löytyy vaikka kuinka, mutta entä mitä tarkoittaa…

Kysytty

Mistä löytäisin määritelmät käsitteille
- aluerakenne
- yhdyskuntarakenne?

Erilaista tietoa molemmista löytyy vaikka kuinka, mutta entä mitä tarkoittaa aluerakenne ja mitä tarkoittaa yhdyskuntarakenne?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

kysymiesi käsitteidenm määrittelyjä haimme uusimmista viranomaisteksteistä.

YMPÄRISTÖMINISTERIÖN sivulla http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=364731&lan=FI
löytyy seuraava teksti yhdyskuntarakenteesta:

Yhdyskuntarakenne on kokonaisuus eri toiminnoista, joita yhdistävät liikenneverkot ja yhdyskuntatekniikka. Yhdyskuntarakenteen eheyttäminen on alueidenkäytön suunnittelun tärkeimpiä tavoitteita. Ekologisesti ja taloudellisesti kestävä yhdyskuntarakenne on tärkeä, sillä hajanainen rakenne hankaloittaa yhdyskuntien toimivuutta.

TYÖ- JA ELINKEINOMINISTERIÖN sivulla http://www.tem.fi/?s=2149
löytyy seuraava teksti aluepolitiikasta, jossa aluerakenne mukana

Kansallisen aluepolitiikan tavoitteena on alueiden kansallisen ja kansainvälisen kilpailukyvyn kehittyminen, elinvoimainen ja tasapainoinen aluerakenne ja alueiden erityishaasteisiin vastaaminen. Aluepolitiikan painotukset ovat elinkeino- ja yritystoiminta, osaaminen ja työvoima, palvelut ja yhteydet. ...

5 ääntä

Kommentit