Mistä löytäisin listan kirjoista, jotka on kirjoitettu kokonaan foneettisesti tai tarkekirjoituksella?

Kysytty

Mistä löytäisin listan kirjoista, jotka on kirjoitettu kokonaan foneettisesti tai tarkekirjoituksella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkekirjoituksella (tai foneettisella kirjoituksella tai foneettisella transkriptiolla) eli ääntämisen tarkasti osoittavalla kirjoitusjärjestelmällä on julkaistu jonkin verran kirjoja. Yhtään suomenkielistä tällä tavoin kirjoitettua kirjaa en onnistunut löytämään. Englanniksi on julkaistu ainakin Lewis Carrollin Alice's adventures in Wonderland. Alla tiedot:

Alice's adventures in Wonderland / Carroll Lewis (Evertype, 2014)

Pala kirjasta on luettavissa verkossa:

http://www.evertype.com/books/alice-en-fonipa.html

Joitakin kiinankielisiä kirjoja löytyi myös. Listaa kirjoista ei löytynyt. Tarkekirjoitettujen kirjojen etsiminen on vaikeaa: asiasanalla tarkekirjoitus tai englanniksi phonetic transcription löytyi lähinnä vain kirjallisuutta, joka käsittelee tätä aihetta, ei itse kirjoja.