Mistä löytäisin hyviä nettisivuja, jossa olisi auton osia sekä suomeksi että ruotsiksi? Tai autoon liittyvän sanaston molemmilla kielillä. Tarvitsisin tätä…

Kysytty

Mistä löytäisin hyviä nettisivuja, jossa olisi auton osia sekä suomeksi että ruotsiksi? Tai autoon liittyvän sanaston molemmilla kielillä. Tarvitsisin tätä opetustyössäni. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Homma hanskassa -sivustolla on autoalan suomi-ruotsi-sanasto:

http://www2.edu.fi/svenska/hommahanskassa/auto/index.html

Muutamia suomi-ruotsi-sanakirjoja löytyy myös, valitettavasti ei kovin uusia. Kirjat löytyvät kirjastosta.

- TM-autosanasto / [toimituskunta: Hannu Ahonen ... [et al.] (1998)
- Uusi autotekniikan sanasto = Bilteknisk terminologi = Kraftfahrtechnische Fachwörter / [julk.] SATL, Autoalan koulutuskeskus oy (1983)