Otsikko
Mistä löytää Okkultismiin liittyviä kirjoja suomeksi? Siis kun haluaisin tietää Okkultismin periaatteista. Tai mihin he uskovat, siis Okkultistit? Olen lukenut…

Kysytty

Mistä löytää Okkultismiin liittyviä kirjoja suomeksi? Siis kun haluaisin tietää Okkultismin periaatteista. Tai mihin he uskovat, siis Okkultistit? Olen lukenut eräästä Okkultistista nimeltä Heinrich Cornelius Agrippa ja haluaisin niin mielelläni tietää että mihin Okkultistit uskovat ja mitkä ovat heidän aatteensa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siitä mitä okkultismi on ja mihin he uskovat, voisit löytää tietoa esim. seuraavanlaisista suomenkielisistä kirjoista:

- Eskola, Timo (toim.): Uuden aikakauden uskonnollisuus (2000)
- Heino, Harri: Mihin Suomi tänään uskoo (1997)
- Ojala, Kati: Mitä on New Age (1994)

Lyhyen määritelmän sekä suppean historiallisen katsauksen voisit löytää myös tietosanakirjoista. Esimerkiksi Otavan suuressa Encyclopediassa on okkultismi -sanan kohdalla lyhyesti selostettu okkultismi -sanan merkitystä sekä okkultismin historiallista taustaa.

Kaikki aiemmin mainitut teokset löytyvät Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmista. Lisää vastaavia teoksia voisi etsiä tietokannastamme esimerkiksi hakusanoilla "okkultismi" tai "New Age -liike".