Otsikko
Mistä löydän tietoa Pohjoismaisesta grafiikasta? Olen käynyt Taikin sivuilla, jossa Arska antoi tulokseksi 3 sopivaa kirjaa: Modern Scandinavian Prints, Dansk…

Kysytty

Mistä löydän tietoa Pohjoismaisesta grafiikasta? Olen käynyt Taikin sivuilla, jossa Arska antoi tulokseksi 3 sopivaa kirjaa: Modern Scandinavian Prints, Dansk grafik: gennem 25 år ja Tre decennier svensk grafik.
WWW Volterista löytyi yksi teos,"Nordisk grafik union".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmistakaan ei aiheesta juuri mitään löytynyt. Jouko Tolvasen teoksesta Piirrostaide : menetelmiä ja historiaa (1947) löytyy artikkeli aiheesta (s. 374 - 383).
Åbo Akademin kirjaston tietokannasta Almasta http://www.abo.fi/library/dbs/alma/wwls/ löytyy muutamia teoksia aiheesta asiasanalla "grafik", esim. Helliesen: Norsk grafikk gjennom 100 år (2000).