Mistä löydän Kauppalanpuiston kasvi-inventointitiedot. Myös muiden kaupungin puistojen kasvi-inventoinnit haluaisin lukea.

Kysytty

Mistä löydän Kauppalanpuiston kasvi-inventointitiedot. Myös muiden kaupungin puistojen kasvi-inventoinnit haluaisin lukea.

Vastaus

Vastattu

Kauppalanpuiston kasviselvitys puiden osalta löytyy Helsingin Rakennusviraston kaupunkipuuselvityksestä Julkaisut 2014/4

Kavillisuusinventoinnit ovat Rakennusviraston teettämiä ja ainakin 40 kpl on sen julkaisuissa. Helsingin kaupungin ohjeistus puistojen kulttuurikasvillisuuden inventoimiseksi.

Lista Rakennusviraston julkaisusarjasta löytyy https://www.hel.fi/kaupunkiymparisto/fi/julkaisut-ja-aineistot/julkaisuarkisto/rakennusviraston-julkaisusarja

Osa kasvillisuusinventoinnesta löytyy myös Helsingin kaupunkiympäristön julkaisuista. https://www.hel.fi/kaupunkiymparisto/fi/julkaisut-ja-aineistot/julkaisuja-sarja

Helmet-hausta löytyy 14 julkaisua haulla Helsingin kaupunki. rakennusvirasto ja aiherajaus haun jälkeen puistot. Helmet hakutulos

Finna-haku löytää myös muut Suomen kasvillisuusinventoinnit, sekä niitä tehdyt opinnäytetyöt. Finna.fi