Mistä löydän 2000-luvulla tehtyjä graduja ja muuta materiaalia, jotka liittyvät ammatilliseen uudelleenkoulutukseen? En opiskele yliopistossa, joten pääsy…

Kysytty

Mistä löydän 2000-luvulla tehtyjä graduja ja muuta materiaalia, jotka liittyvät ammatilliseen uudelleenkoulutukseen? En opiskele yliopistossa, joten pääsy niihin tiedostoihin ei kai onnistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Linda eli yliopistokirjastojen yhteistietokanta on ainakin toistaiseksi vapaasti käytettävissä. Lindan kautta voi etsiä mm. graduja aiheen mukaan. Jotkut opinnäytetyöt ovat myös verkossa luettavissa. Joidenkin oppilaitosten opinnäytetyöt voi saada lähikirjastonsa kautta kaukolainaan.

Linda löytyy täältä:

http://linda.linneanet.fi/F?RN=881285867

Lindan kautta löytyvät ainakin nämä:

- Mieli paloi muualle : opettajan työuran muutos ja ammatillisen identiteetin rakentuminen / Mariikka Almiala. (Väitöskirja, Joensuun yliopisto, 2008)
- Ammatti-identiteetin muodostuminen uudelleenkoulutuksessa ja uudessa ammatissa [Elektroninen aineisto] / Laura Hyvönen. (Tampereen yliopisto, 2008)
- Silta selviytymiseen : tutkielma uudelleenkouluttautumisesta ja sairastumisesta selviytymisestä / Alapuranen Atte & Alapuranen Niina. (Rovaniemi, 2006)
- Asiakas on aina oikeassa? : asiakaspalvelu ja asiakaslähtöisyys uudelleenkoulutusprosessissa / [Ulla Palmroos]. (Kuntien eläkevakuutus, 2003)
- Tutkimus ammatillisesta uudelleenkoulutuksesta ja sen vaikuttavuudesta kunta-alalla / [Pirjo Saari, Pauli Forma]. (Kuntien eläkevakuutus, 2003)
- Uudelleenkouluttautuminen lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi. Yksilön sisäiset ja ulkoiset tekijät muutoksen taustalla / Markku Siponen. (Oulu, 2002)

Myös lehtiartikkeleita aiheesta löytyy, mm. nämä:

- Työlle löytyi taas tarkoitus : puolustusvoimista kouluun. / Mia Ahola (Opettaja, 2010, nro 42, s. 22-24)
- Työssä voi jaksaa paremmin uudessa ammatissa : sairausoireisiin tulisi puuttua mahdollisim-man varhaisessa vaiheessa./ Markku Parkkonen (Henkseli, 2007, nro 3, s. 12-13)
- Koulutus tuuletti siivoojan arjen / Sirpa Palokari. (Palkkatyöläinen, 2007, nro 5, s. 71)

Lehtiartikkelit on etsitty Arto-artikkeliviitetietokannan kautta, joka on vapaasti käytettävissä:

https://arto.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI