Otsikko
Mistä lehdestä löytyy Barbien hevostallin askarteluoje?

Kysytty

Mistä lehdestä löytyy Barbien hevostallin askarteluoje?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotimaisesta Aleksi-tietokannasta, joka sisältää viitetiedot useista lehdissä kirjoitetuista artikkeleista ei valitettavasti löytynyt ohjeita barbie-nuken hevostallin askartelusta.

Klassinen barbien hevostalli näyttää olevan sarja muovisia osia, joita on erittäin vaikea rakentaa kotikonstein. Kirjastosta saa erittäin hyviä teoksia pienoismallien rakentamisesta esim. Pienoismallit harrasteesta ammattiin: pienoismallirakentajan käsikirja/toimittanut: Matti Hyötyniemi. Järvenpää: Harraste ja tekniikka, 1996. Ongelmallista on löytää sopiva, helposti muotoiltavissa oleva ja samalla lasten leikkejä kestävä materiaali. Toivottavasti askarteluliikkeet voivat auttaa tässä ongelmassa.

Puinen hevostalli saattaa olla helpompi toteuttaa käytännössä. Puutöitä ja niiden valmistusta käsitellään teoksessa Isotaito. 6: Parketti - sauna: Otavan iso taitosanakirja. Helsingissä: Otava, 1980.

Ehkäpä mallin voi toteuttaa myös niin että materiaalina on pahvi, tässä teos aiheesta Czernecki, Stefan: The most incredible cardboard toys in the whole wide world. Asheville (NC): Lark Books, 1999.