Mistä läytäisin lisätietoa henkilöstä, jonka maalaaman kuvateoksen sain äidiltäni. Jorma Hietalan signeerama liitutyö on ostettu taideliikkeestä Jyväskylässä…

Kysytty

Hei! Mistä läytäisin lisätietoa henkilöstä, jonka maalaaman kuvateoksen sain äidiltäni. Jorma Hietalan signeerama liitutyö on ostettu taideliikkeestä Jyväskylässä 1950-luvun lopussa. Olen löytänyt googlettamalla kuvat kolmesta muusta taulusta, jotka hänen sanotaan tehneen. (Ohessa kuvat järjestyksessä: omistamani Sininen kukka -taulu, Suru ja Moulin Rouge. Maisema-maalaus ei mahtunut tähän liitetiedostoksi.)

Vastaus

Vastattu

Suomen Kuvataiteilijamatrikkeli, joka on hakemisto suomalaisista ja Suomessa työskentelevistä ammattitaiteilijoista, ei tunne Jorma Hietalaa. Keski-kirjastojen aineistotietokannasta ei myöskään löydy häntä käsitteleviä kirjoja. Suosittelen kysymään seuraavaksi taidegallerioista tai Jyväskylän Taiteilijaseurasta.

Vastaavaan kysymykseen on vastattu Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa aiemminkin. Silloisessa vastauksessa on hyviä vinkkejä jatkoselvittelyyn: https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-saisin-tietaa-suomalaisista-taiteilijoista.