Otsikko
Mistä kirjasta on kyseinen lastenloru jossa on muistaakseni useita säkeitä ja mistä lorusta on kyse?

Kysytty

Mistä kirjasta on kyseinen lastenloru jossa on muistaakseni useita säkeitä ja mistä lorusta on kyse? Alkaa : On niin kovin nätti ilma, lauluneuvoksetar Hilma, lähtee hieman kävelylle, uuden kapan vetää ylle. Rasvaapi nokkaansa sekä kenkiänsä kiillottaa, ilon loisteen kasvot saa. Entäs lauluneuvos kukko, ärripurri visu ukko, huutaa hätää:" pompat ylle, mamma oottaa kävelylle." Topi, Töpi, Tipa tulkaa, tervehtimään täti Sulkaa. Äitini luki tätä meille 60- luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjaa, jossa lähettämäsi lastenruno olisi julkaistu, ei löytynyt. Sen sijaa Kansalliskirjaston digitoimista aineistoista löytyi vuodelta 1934 Koitto-lehden numero, jossa runo on julkaistu. Tekijäksi mainitaan nimimerkki Elli-täti, jonka runoja on muissakin Koitto-lehden numeroissa.

Pääset lukemaan runon alla olevasta linkistä:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/886018?term=Ent%C3%…