Otsikko
Mistä kirjasta/kirjoista löytyy tietoa Taulun Antista? Hän vaikutti Kankaanpään Niinisalossa 1800-luvulla.

Kysytty

Mistä kirjasta/kirjoista löytyy tietoa Taulun Antista? Hän vaikutti Kankaanpään Niinisalossa 1800-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt mitään tietoa kyseistä henkilöstä. Osoitteessa http://www.kankaanpaa.fi/html/fi/1052129161850224027.html oleva sivu on käytännössä ainoa maininta, jonka onnistuin kaivamaan. Tutkimissani historiikeissa Taulun Anttia ei ollut ainakaan hakusanahenkilönä, eikä hänestä löytynyt edes osumia vanhoista sanomalehdistä. Satunnaisten Kankaanpäästä kerättyjen sananlaskujen silmäilykin antoi tulokseksi nollan.

1 ääntä

Kommentit

Kankaanpään kaupunginkirjaston kotiseutukokoelmassa eli kirjastossa luettavissa on Elina Rantapuskan proseminaariesitelmä (1979) "Taulun Antti - kankaanpääläisten paikallistarinoiden keskushahmo". Sen painetuissa lähteissä mainitaan mm. vuoden 1975 Kankaanpään Joulu -lehden artikkeli "Tarinaa Taulun Antista".