Missä voisi teettää LP-levyistä C-kasetteja; kyse on vain muutamasta levystä, lähinnä Finngospelin tuottamista. Sen myymälä sijaitsi Fredrikinkadulla, mutten…

Kysytty

Missä voisi teettää LP-levyistä C-kasetteja; kyse on vain muutamasta levystä, lähinnä Finngospelin tuottamista. Sen myymälä sijaitsi Fredrikinkadulla, mutten ole löytänyt sitä enää. Kyse olisi lähinnä Kontulan lapsikuoron levystä Iltalinnun laulaessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kontulan lapsikuoron kasetti Iltalinnun laulaessa löytyy Kontulan kirjastosta ja Tikkurilan kirjaston musiikkivarastosta. Yksinkertaisin tapa olisi kopioida kasetti esim. kaksipesäisellä kasettinauhurilla. Jos haluaa kopioida lp-levyltä, kannattaisi ensiksi kysyä, olisiko tuttavilla vinyylilevysoitinta ja kasettinauhuria, joilla äänitys onnistuisi. Internetistä löytyi ainakin musiikkistudio MSTS, jonka tarjoamiin palveluihin näyttää kuuluvan mm. vinyyliäänilevyjen sisällön siirto toisille tallennusvälineille. Lisää tietoa esim. hinnoista ja yhteystiedot löytyvät studion kotisivuilta http://www.kolumbus.fi/msts
Finngospel lopetti toimintansa 1990-luvun puolivälissä kun Naxos-levymerkin takana oleva yhtiö osti sen koko osakekannan. Vanhasta taustasta muistuttaa vielä lyhenne Fg uuden yhtiön nimessä Oy Fg-Naxos Ab.