Missä voi tutusta vanhoihin lakeihin? Finlexistä löytyy voimassa olevat lait mutta mistä löytyis vanhentuneet lait? Esim. asevelvollisuuslaki vuodelta 1922.

Kysytty

Missä voi tutusta vanhoihin lakeihin? Finlexistä löytyy voimassa olevat lait mutta mistä löytyis vanhentuneet lait? Esim. asevelvollisuuslaki vuodelta 1922.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Painetuista säädöskokoelmista löytyvät vanhat lait sellaisina kuin ne on aikanaan säädetty. Painettuihin säädöskokoelmiin voi tutustua mm. Eduskunnan kirjastossa http://www.eduskunta.fi/kirjasto

Asevelvollisuuslaki vuodelta 1922 löytyy vuoden 1922 Suomen asetuskokoelmasta numerolla 270.