Otsikko
Missä sijaitsee Eskolanmutka, jossa on ns. Aunekivenä (nuijakivi) tunnettu Nyystölän taistelun muistolaatta. Google Maps -haulla löytyy Nyystölästä Eskolantie,…

Kysytty

Missä sijaitsee Eskolanmutka, jossa on ns. Aunekivenä (nuijakivi) tunnettu Nyystölän taistelun muistolaatta. Google Maps -haulla löytyy Nyystölästä Eskolantie, muttei sen tarkempaa tietoa. Eskolanmutka-niminen paikka näyttäisi löytyvän myös Janakkalasta. Wikipediassa on lisäksi lähikuva kyseisestä kivestä. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegani Padasjoen kirjastosta auttoivat kysymykseen vastaamisessa. Aunekivi sijaitsee Padasjoen Nyystöläntiellä ja se on kuulemma helposti löydettävissä, sillä sen ympäriltä on juuri raivattu metsää. Lähetän sähköpostiisi kartan, johon on merkitty Aunekiven tarkka sijainti.