Missä säilytetään sellaisia Etelä-Savon maakunnan alueen perukirjoja ja henkikirjoja, joita ei vielä ole siirretty Mikkelin Maakunta-arkistoon?

Kysytty

Missä säilytetään sellaisia Etelä-Savon maakunnan alueen perukirjoja ja henkikirjoja, joita ei vielä ole siirretty Mikkelin Maakunta-arkistoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikkelin maakunta-arkistossa löytyy perukirjoja ja henkikirjoittajan arkistoja, mutta sinne siirretään pääsääntöisesti 40 vuotta vanhempaa aineistoa. Sitä uudempia voi kysyä a.o kunnan maistraatista ( henkikirjoittajan arkistot) tai perukirjoja joko käräjäoikeuksista tai verotoimistoista.