Missä runossa esiintyy teksti: "kiire, kiire, kiire on, me kierrämme ympäri auringon"? Kyseessä on mahdollisesti lastenloru.

Kysytty

Missä runossa esiintyy teksti: "kiire, kiire, kiire on, me kierrämme ympäri auringon"? Kyseessä on mahdollisesti lastenloru.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

V. A. Koskenniemen runo Planeettain laulu (kokoelmassa Kootut runot, 1998) alkaa näin : "Kiire on, kiire on, me kierrämme ympäri auringon". Runo on kirjoitettu tervehdykseksi maisterinvihkiäisiin vuonna 1914. Olisikohan kyse juuri tästä runosta? Kyseinen teos on lainattavissa useasta pääkaupunkiseudun kirjastosta, saatavuustiedot voi tarkistaa sivulta www.helmet.fi.

5 ääntä

Kommentit

Kyseessä on V.A. Koskenniemen "Planeettain laulu", ja se löytyy teoksesta "Elegioja". Mikä parasta, kyseinen teos on digitoitu verkkoon projekti Gutenbergin myötä, ja osoite on https://www.gutenberg.org/files/20145/20145-8.txt