Missä Pentti H Tikkasen kirjassa esiintyy kaukopartion jäsen Matti Olli?

Kysytty

Missä Pentti H Tikkasen kirjassa esiintyy kaukopartion jäsen Matti Olli?

Vastaus

Vastattu

Matti Olli esiintyy ainakin kirjassa Salamapartio Kantalahteen.

"Suomalaisista kaukopartiomiehistä on sanottava, että suurin osa heistä oli ollut kaukopartio-osastossa heti sodan alusta. Heidät valittiin tarkoin. Täydennyksen etsinnän suorittivat kaukopartiomiehet itse. Osasto Paatsaloon oli tällä retkellä olleita miehiä täydennetty viimeksi elokuussa 1943. Nuorimmat osastoon hyväksytyt olivat vuonna 1923 syntyneitä. Ennen tätä retkeä nämäkin miehet olivat suorittaneet useita partiomatkoja, muun muassa kirjassa esiintyvä alikersantti Matti Olli kahdeksan retkeä." (s. 23-24)