Otsikko
Missä paikoissa pölympunkit elävät jos lähistöllä ei ole taloja?

Kysytty

Missä paikoissa pölypunkit elävät jos lähistöllä ei ole taloja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pölypunkit tarvitsevat elääkseen lämpimän ja kostean elinymäristön. Lämpötilan on oltava mielellään vähintään +25 astetta, ja kosteutta on oltava riittävästi (suhteellinen kosteus yli 50 prosenttia), joten suomalaisessa luonnossa ne eivät taida pitkään pärjätä. Tietoa pölypunkeista esim. Terveyskirjaston sivuilta:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00723