Otsikko
Missä nostalgisessa lastenlaulussa mainitaan Solveig? En ole varma, mutta olisiko siinä laulettu jotenkin näin "heinänkorrella istui pikkuinen Solveig"…

Kysytty

Missä nostalgisessa lastenlaulussa mainitaan Solveig? En ole varma, mutta olisiko siinä laulettu jotenkin näin "heinänkorrella istui pikkuinen Solveig" olisikohan Solveig ollut heinäkeiju?

Vastaus

Vastattu

Emme, ikävä kyllä, löytäneet tätä laulua. Griegin Solveigin laulu on ainoa laulu, josta löysimme tuon nimen. Heinäkeijut tanssivat Ti-Ti-Nallen Heinäkeijujen tanssi -laulussa, mutta Solveigia ei siellä ole, samoin Tammen kultaiset sadut : satuja musiikista sisältää Heinäkeiju ja Tuulipoika -sadussa on heinäkorsikeiju.

Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa laulun?