Otsikko
Missä laulussa on säe: Liityn päähän jonon harmaan?

Kysytty

Missä laulussa on säe: Liityn päähän jonon harmaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyse Curly Putmanin laulusta On ihmeen hyvä tulla kotiin (Green green grass of home)? Sen viimeisessä säkeistössä tosin lauletaan, että "En kulje kujaa luokse armaan, liityn jatkoks jonon harmaan."

Suomen kieliset sanat lauluun on sommitellut Jussi Raittinen.

Laulun sanat sisältyvät esimerkiksi Suuren toivelaulukirjan osaan 14 sekä teokseen Käymme yhdessä ain' ja muita 60-luvun hittejä (1986).

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/palvelut/fennica-suomen-kansallisbi…