Otsikko
Missä kokoelmassa julkaistiin ensimmäistä kertaa Elvi Sinervon runot Laitakaupungin lapset ja Punainen nauha?

Kysytty

Missä kokoelmassa julkaistiin ensimmäistä kertaa Elvi Sinervon runot Laitakaupungin lapset ja Punainen nauha?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elvi Sinervon runot Laitakaupungin lapsuus ja Punainen nauha julkaistiin oletettavasti ensimmäistä kertaa vuonna 1939 ilmestyneessä kokoelmassa Vaella nuoruus, johon on koottu oman aikansa nuorten runoilijoiden runoja.

Alunperin runot on julkaistu Työläisnuoriso-lehdessä. Laitakaupungin lapsuus 7.6.1933 ja Punainen nauha 1.2.1933.