Missä kirjoissa ja oppilaitoksissa käsitellään vakuutuskorvauskäsittelijälle tai -tarkastajalle opetettuja vahingonkorvauskysymyksiä periaatteita ja…

Kysytty

missä kirjoissa ja oppilaitoksissa käsitellään vakuutuskorvauskäsittelijälle tai -tarkastajalle opetettuja vahingonkorvauskysymyksiä periaatteita ja laskumalleja miten vahinkonkorvaus lasketaan ja määritellään

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vakuutusalan koulutusta järjestetään Tampereen yliopistossa (vakuutustiede Kauppatieteiden laitoksella). Löydät heidän yhteystietonsa osoitteesta
http://www.uta.fi/laitokset/kati/suomi/vakuutustiede.htm

Vakuutusalalla jo toimivat voivat työnsä ohella suorittaa vakuutustutkinnon. Vakuutusalan koulutuskeskus järjestää tähän tähtääviä kursseja, ja myös vakuutusmerkonomitutkintoon päättyviä kursseja. Koulutuspaikkoja ja tutkintoja on myös muita, mutta neuvoisin sinua ensin ottamaan yhteyttä Vakuutuskirjastoon,
http://www.vakes.fi/svk/suomi/svk15f.htm
josta alan kurssikirjat löytyvät. Vakuutuskirjasto on yrityskirjasto, joten sinun kannattaa soittaa ennen kuin lähdet siellä käymään. Voit myös lähettää heille kysymyksiä sähköpostitse. Osoite on kirjasto@vakes.fi