Minulle 1. tai 2. luokalla ollessani (1981-83) opettaja luki pätkissä tarinaa, jossa kotka (tai jokin muu iso lintu) nappasi vauvan. Tarina oli tosi traaginen…

Kysytty

Hei, minulle 1. tai 2. luokalla ollessani (1981-83) opettaja luki pätkissä tarinaa, jossa kotka (tai jokin muu iso lintu) nappasi vauvan. Tarina oli tosi traaginen ja tämä on jäänyt minulle mieleen vahvasti. Olisi mukavaa lukea tämä tarina vielä aikuisiällä, että millainen se oikein on.

Osaisitteko sanoa, että mikä tämä tarina voisi olla?

Vastaus

Vastattu

Hei,
Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannasta voi hakea lastenkirjoja ja satuja esim. asiasanalla kotka. Sitä kautta voisi mahdollisesti päästä oikean kirjan tai tarinan jäljille.
Onnet-tietokanta: https://lki.verkkokirjasto.fi/

Esimerkiksi kuvakirjassa Hiawatha ja suuri kotka on hieman tuon kaltainen tarina. Tämä kuvakirja on kuitenkin uudempaa tuotantoa (2007).