Minulla vanha 4 valaisiminen kattolamppu oletettavasti 1980-luvulta. Luulisin lampun olevan Aris- tai Lampukas-niminen. Olen koettanut selvittää monista…

Kysytty

Hei. Minulla vanha 4 valaisiminen kattolamppu oletettavasti 1980-luvulta. Luulisin lampun olevan Aris- tai Lampukas-niminen. Olen koettanut selvittää monista lähteistä, mm. Arisuon historiasta ja vanhoista luetteloista, mistä tunnistaisi / erottaisi kumpi (tai mikä muu) lamppumerkki on kyseessä. löytyisikö täältä apua?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Kirjastonhoitaja ei ole esineiden tunnistamisessa ammattilainen. Mielestäni valaisin muistuttaa eniten Arisuo Oy:n Aris "Polaris" -valaisinta, mutta verkosta löytyneissä kuvissa kiinnitystapa on vähän erilainen. Suosittelen kysymään asiaa esimerkiksi jostain antiikkiliikkeestä tai Designmuseosta. Esimerkiksi Hagelstam & co. arvioi esineitä myös sähköpostitse.

Lisätietoja

Hagelstam & Co | Yhteystiedot

Designmuseo Museo palvelee (designmuseum.fi)