Otsikko
Minulla ResMed AirSense 10 uniapnealaite. Paljonko sähkönkulutus on euroissa/vuosi?

Kysytty

Minulla ResMed AirSense 10 uniapnealaite. Käytän sitä jatkuvasti, öisin noin 7 tuntia. Päivisin se on kiinni pistorasiassa. Paljonko sähkönkulutus on euroissa/vuosi, 2020? (Lahti Energia, nykyisin Oomi OY)

Vastaus

Vastattu

Sähkökulutuksen laskemiseksi tarvitset tiedon laitteen tehosta (watteina) ja laitteen kokonaiskäyttöajan. Sähkön hinnan (snt/kWh) näet omasta sähkölaskustasi. Sähkölaitteen kulutuksen laskemisen kaava löytyy esimerkiksi tältä sivustolta: https://www.caruna.fi/palvelut/omat-sahkoasiat/sahkolaitteiden-energian…