Minulla on hallissani 100 vuotta vanha päiväkirja. Miten siitä voi saada kopio?

Kysytty

Minulla on hallissani 100 vuotta vanha päiväkirja. Miten siitä voi saada kopio?

Vastaus

Vastattu

Näin vanhan aineiston ollessa kyseessä en lähtisi kopioimaan sitä tavallisella kopiokoneella tai skannerilla, vaan kysyisin tarjouksia digitointia tekeviltä yrityksiltä. Lämpö voi vahingoittaa paperia ja haalistaa mustetta.

Kotikonstina vihkon sivut voi myös kuvata älypuhelimella tai tabletilla. Halutessaan voi asentaa jonkin skannausohjelman.

Digitoidusta aineistosta voi sitten tulostaa haluamansa määrän kopioita.