Minulla on 8 vuotias poika. Hänellä on vaikeuksia ymmärtää kirjan kysymyksiä varsinkin moniosaisia. Voitko suositella yhtä hyvää kirjaa, joko lainattavaksi tai…

Kysytty

Hei
Minulla on 8 vuotias poika. Hänellä on vaikeuksia ymmärtää kirjan kysymyksiä varsinkin moniosaisia. Voitko suositella yhtä hyvää kirjaa, joko lainattavaksi tai kirjakaupasta ostettavaksi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvoisa kysyjä
Kerrotte, että pojallanne on vaikeuksia ymmärtää kirjojen moniosaisia kysymyksiä. Voisitteko ystävällisesti tarkentaa mitä kirjoja tarkoitatte:tietokirjoja, oppikirjoja,jotain muita? Olisi mukava tietää myös esimerkki tällaisesta vaikeaselkoisesta kirjasta. Sen jälkeen olisi helpompi vastata tarkemmin, mutta kirjastoissa on saatavissa kirjaluetteloita eri ikäluokille sopivista kirjoista, helppolukuisista kirjoista jne. Kirjastojen ja koulun yhteistyönä on alkanut lasten lukutaidon kohentamiseen pyrkivä kirjaseikkailu-kampanja. Kirjastoista on saatavissa sitä varten laadittuja kirjaluetteloita. Voitte kysellä niitä käyttämästänne kirjastosta.