Minulla olisi hyväkuntoisia Tieteen Kuvalehden lehtiä, jotka haluaisin lahjoittaa kirjastolle. Ottavatko kirjastot vastaan tällaisia "lahjoituksia"? En…

Kysytty

Hei. Minulla olisi hyväkuntoisia Tieteen Kuvalehden lehtiä, jotka haluaisin lahjoittaa kirjastolle. Ottavatko kirjastot vastaan tällaisia "lahjoituksia"? En haluaisi heittää niitä vain paperikeräykseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastot eivät voi ottaa vastaan vanhoja lehtiäsi. Pasilan kirjaston kirjavarastossa säilytetään Tieteen kuvalehteä pysyvästi vuodesta 1987 lähtien, Leppävaaran ja Tikkurilan kirjastoissa 90-luvulta lähtien. Muilla kaupunkien kirjastojen toimipisteillä ei ole tiloja vanhojen lehtien säilyttämiseen. Voit ehkä tarjota lehtiäsi divariin.