Minua kiinnostaisi luoda Wikipedia-sivu 30-luvulla Jyväskylässä vaikuttaneesta arkkitehti Kerttu Tammisesta. Mitä kautta hänestä voisi löytää parhaiten…

Kysytty

Hei, minua kiinnostaisi luoda Wikipedia-sivu 30-luvulla Jyväskylässä vaikuttaneesta arkkitehti Kerttu Tammisesta. Mitä kautta hänestä voisi löytää parhaiten luotettavaa tietoa? Artikkeliin olisi hyvä saada tietoa hänen merkittävimmistä töistä, koulutuksesta, perheestä sekä syntymä- ja kuolema-ajasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei ja kiitos kysymyksestä!

Aloittaisin hakemalla henkilön nimellä verkkopalvelusta Finna.fi, jossa on esillä eri muistiorganisaatioiden aineistoa. Finna.fi sisältää myös Keski-kirjastojen aineiston. Palvelusta löytyy kuvia ja digitoituja artikkeleita, joilla pääset alkuun. Hyvältä artikkelilta vaikuttaa Laukaan joulussa julkaistu Niin hyvää vuosikertaa.

Keski-Suomen museon rakennusinventointiarkiston aineisto on myös pääasiassa digitoitu ja nähtävillä juuri Finna.fi:ssä. Keski-Suomen museo tutkii ja tallentaa tämän alueen rakennettua kulttuuriympäristöä. He pystyvät varmasti auttamaan sinua paremmin eteenpäin.