Minkälaisia tutkimuksia on tehty Vuokratyöntekijän työmotivaatiosta/työtyytyväisyydestä?

Kysytty

Minkälaisia tutkimuksia on tehty Vuokratyöntekijän työmotivaatiosta/työtyytyväisyydestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsiessäsi tietoa voit käyttää hakusanoina esim.: vuokratyö, tilapäinen työvoima, työntekijät, työmotivaatio, motivointi.
Tutkimuksia voisit etsiä mm. seuraavilta tahoilta: Työelämän tutkimuskeskus, Tampereen yliopisto www.uta.fi/laitokset/tyoelama, Työterveyslaitos www.ttl.fi, Työministeriö www.mol.fi ja Kansainvälinen työjärjestö www.ilo.org.
Viite Lindasta: Palvelualan palkansaajien kokemukset määräaikaisten työntekijöiden johtamisesta ja työoloista : tutkimus määräaikaisten palkansaajien suhtautumisesta epätyypillisiin työsuhteisiin ja 1.2.1999 tapahtuneeseen lainmuutokseen / Jyrki Y. J. Laaksonen. - Helsinki : Työministeriö, 1999. - (Työpoliittinen tutkimus, ISSN 0787-9458 ; nro 210).
Fennicasta ja Lindasta löytyivät seuraavat opinnäytetyöt:
Vuokratyöntekijöiden motivaation ja sitoutumisen muodostuminen : miten yritys hyötyy vuokratyöntekijöiden motivoinnista ja sitouttamisesta / Maija Asikainen. - Turku : Turun kauppakorkeakoulu, 2006. - Kandidaatintutkielma
Vuokratyövoiman työmotivaatio / Tomi Jylkkä. - Vaasa, 2005. - Pro gradu -työ : Vaasan yliopisto
Ravintola-alan vuokratyöntekijöiden suhde työhön ja sitoutuminen / Saija Raatikainen. - Kuopio : Kuopion yliopisto, 2006
Ammattilaisia, joustajia vai sivustaseuraajia? : ravintola-alan vuokratyöntekijöiden kokemuksia työyhteisöstä ja työidentiteetistä / Niina Takaneva. - Jyväskylä, 2003. - Pro gradu -työ : Jyväskylän yliopisto
Vuokratyöntekijä työyhteisössä / Jutta Mäkipelkola. - Vaasa, 2005. - Pro gradu -työ : Vaasan yliopisto