Minkälaisia 60-luvun nuoret olivat, miten he asuivat,miten he pukeutuivat ja mitä musiikkia he kuuntelivat?

Kysytty

Minkälaisia 60-luvun nuoret olivat, miten he asuivat,miten he pukeutuivat ja mitä musiikkia he kuuntelivat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa kirjoissa on käsitelty 1960-luvun nuorisokulttuuria:

Täältä tulee nuoriso: 1950-1979, toimittanut Kai Häggman ( WSOY, 2006)
Ilkka Heiskanen: Lättähatuista punkkareihin ( Otava, 1985)
James päällä joka säällä ( Heinolan kaupunginmuseo, 2011)
Mikko Vienonen: Koit nyt rauhoittu: tositarinoita pop-villitysten tulosta pikkukaupunkiin ( Teos, 2009)
Katja-Maria Miettunen: Menneisyys ja historiakuva : suomalainen kuusikymmentäluku muistelijoi-den rakentamana ajanjaksona ( Suomalaisen kirjallisuuden seura, 2009)
Pop- rauha- rakkaus: 1960- ja 70-lukujen elämää ja ilmiöitä / [toimittajat: Maija-Riitta Kallio, Ville-Matti Rautjoki (Lahden taidemuseo, 2008)