Minkä takia sarjaa "Turtles - teinimutanttininjakilpikonnat" ei ole enää pitkään aikaan esitetty Suomen televisiossa? Entä miksi sarjaa ei ole julkaistu dvd:nä…

Kysytty

Minkä takia sarjaa "Turtles - teinimutanttininjakilpikonnat" ei ole enää pitkään aikaan esitetty Suomen televisiossa? Entä miksi sarjaa ei ole julkaistu dvd:nä Suomessa? Tarkoitan siis vuosina 1987-1996 tuotettua sarjaa. Olen kuullut tähän sellaisia selityksiä, että nykyajan lapset pitävät sellaisista piirretyistä, joissa on paljon väkivaltaa, ja Turtleseissa sitä on suhteellisen vähän. Muistelen myös lukeneeni jostakin, että sarjaa ei ole myöskään esitetty pitkään aikaan Yhdysvalloissakaan. Onkohan laitettu esityskieltoon jostain syystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa Turtles-sarjaa on esitetty Kolmoskanavalla vuosina 1990-1993 ja PTV4:llä vuosina 1992–1997. Kannattaisiko lähettää toive jollekin televisiokanavalle sen uudelleen esittämiseksi? Alla Wikipedian luettelo sarjan tuotantokausista:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_televisiosarjan_Turtles_%E2%80%93_mutanttikilpikonnat_jaksoista

Vaikea sanoa, miksi sarjaa ei ole julkaistu DVD-muodossa Suomessa. Esityskiellosta USA:ssa ei löytynyt tietoa.