Otsikko
Minkä niminen suomalainen tv-draamasarja on, juoni käsittelee uraaninetsintää, peitellysti. Sarjassa on kaksi sisarusta, joita toinen on tietämättään…

Kysytty

Minkä niminen suomalainen tv-draamasarja on, juoni käsittelee uraaninetsintää, peitellysti. Sarjassa on kaksi sisarusta, joita toinen on tietämättään avioitunut uraania etsivän firman johtajan kanssa toinen on luonnonsuojelija.

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkien perusteella kyseessä voisi olla Yle TV1:ssä vuosina 2016-2018 esitetty kotimainen draamasarja "Korpelan kujanjuoksu".

Sarja sijoittuu kuvitteelliseen Hangaslahden kuntaan, jossa myös kaivosyhtiöllä on omia suunnitelmiaan. Sarjan keskeisiä hahmoja ovat sisarukset Miisa ja Marvi.

Miisa on mukana tukemassa kaivoshankkeen vastustamista, kun taas Marvi on naimisissa kaivosalalla toimivan Laihon kanssa.

Sarjasta lisää muun muassa Ylen sivuilla.