Minkä niminen on kappale jonka esittää reijo taipale, mahdollisesti myös muita laulajia on kappaleessa. Sanat menevät näin: On mukava muistella miehikkälää,…

Kysytty

Minkä niminen on kappale jonka esittää reijo taipale, mahdollisesti myös muita laulajia on kappaleessa.

Sanat menevät näin: On mukava muistella miehikkälää, kun silmäni suljen sen mielessäin nään....
kotikuusien kuiskintaa...

jotenkin tuohon tapaan menevät sanat.

Joten mikä on kappaleen nimi ja miltä levyltä löytyy?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on varmastikin kappaleesta nimeltä "Muistojen Miehikkälä", joka löytyy levyltä "Kotiseutuni: muistojen Miehikkälä". Laulajina ovat Reijo Taipaleen lisäksi Kalevi Korpi ja Erkki Eräs (Erkki Pärtyn alias), ja kappaleen säveltäjä ja sanoittaja on Erkki Pärtty. Tieto löytyi Fono-äänitetietokannasta (http://www.fono.fi/) aihehaulla "Miehikkälä".

Äänite on julkaistu vuonna 1987 sekä uudelleen vuonna 2003 (lähteenä Suomen kansallisdiskografia Viola https://viola.linneanet.fi/).