Minkä maalainen piispa oli Bartolomeu Manoel Mendes dos Reis? Wikipedian hänestä kertovassa artikkelissa ei ilmoiteta mitään maata kotimaaksi, mutta…

Kysytty

Minkä maalainen piispa oli Bartolomeu Manoel Mendes dos Reis? Wikipedian hänestä kertovassa artikkelissa ei ilmoiteta mitään maata kotimaaksi, mutta artikkelissa "Mendes" hänen sanotaan olevan portugalilainen ja vuodesta 1799 kertovassa artikkelissa macaolainen.

Vastaus

Vastattu

Catholic Hierarcy -sivustossa Mendesin kerrotaan olleen syntynyt Portugalissa, mutta toimineen piispana Macaossa, Kiinassa sekä Marianassa, Brasiliassa. Macaon hiippakunnan, Diocese de Macau, sivulla on myös tietoja piispoista. Siellä kerrotaan Mendesistä edellisten tietojen lisäksi, että Mendes myös kuoli Portugalissa.